Dyson DC08 Allergy grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC08 Allergy grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

De Ridder Marc 29-08-2009
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

De DC08 is een zeer goed toestel op voorwaarde dat men er enkele tekortkomingen bijneemt. Het te korte snoer rolt na enkele weken al niet zo goed meer op of kruipt automatisch stilletjes terug in zijn schelp. De verschillende hulpstukken moet men zo snel mogelijk van de slang halen, alsook de hulpstukkendrager. De wielen doen het niet zo goed en gekoppeld aan een rekbare zuigdarm, maakt dit, dat het toestel u in een accordeon-beweging achterna rijdt. De wielen hebben geen rollagers, het is plastiek op plastiek en dat klemt op den duur. Neemt men de zuigbuis weg, dan blijft daar alleen een zeer onhandig handvat over. Het schrille lawaai is soms pijnlijk, maar... het beest doet wat het moet doen. Het zuigt als geen ander. De gebruikers die huisdieren hebben zullen wel begrijpen waarover ik spreek. Het is zoals een Porsche. Die is gemaakt om te rijden!

nmvda 05-08-2009
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Een prima stofzuiger (nu 5 jaar in bezit). Hierna zal ik hoogstwaarschijnlijk wel voor iets anders gaan.

De Voordelen: de uitwasbare filter, levenslange HEPA filter en niet meer gebruik hoeven te maken van stofzuigerzakken, scheelt behoorlijk in de kosten in vergelijking tot conventionele stofzuigers.

De nadelen: Het geluid is best indringend na een tijdje zuigen, de actieradius is aan de korte kant, verder is het qua opbergen niet heel compact (de nieuw modellen inmiddels wel), zuigkracht op tapijt is niet erg krachtig, de zuigmond is nogal lomp en zwaar in het gebruik en het meerollen van de stofzuiger zou ook wat soepeler kunnen.

Kortom best ok, maar op bepaalde vlakken kan het wat beter. Misschien dat bovenvermelde nadelen in toekomstige modellen worden opgelost.

S de L 25-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Ik ben zeer tevreden over de dyson, we hebben nl. 6 katten, een hond en 2 kinderen dus word de stofzuiger intensief gebruikt.
geen last meer van vieze luchtjes in de stofzuigerzak en de zuigkracht blijft goed (ook na enkele jaren gebruik).
voor ons de ideale stofzuiger.

Cindt 28-11-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Stofzuiger bijna twee jaar in het bezit. zuigkracht is goed.
Wat mij tegenvalt is de grote zuigmond, deze kan niet makkelijk onder meubels. Verder is het oprolsysteem van het snoer niet perfect deze weigert regelmatig.
Verder ben ik best tevreden.

debby1 29-06-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Zo te zien een prima ding. We dachten er al langer over, maar vonden 'm veel te duur. Totdat een aanbieding ons over de schreef trok. Ondanks de slechte ervaringen m.b.t. duurzaamheid.

Maar dat valt ons (tot nu toe) wel mee. Als je gewend bent met een stofzuiger te rauzen kan er denk ik wel wat stuk gaan...(zoals met alles eigenlijk). 'tIs denk ik ook gewoon effe wennen hoe ie zich gedraagt als je 'm achter je aan trekt. De adaptor voor de hulpstukken hebben we gelijk van de slang af gehaald. Dat is idd vragen om problemen.

Verder doet ie gewoon wat ie moet doen; zuigen. Met iets meer geluid dan we gewend zijn, maar ook met iets betere resultaten dan we gewend zijn. Kek om te zien wat er uit een schijnbaar schoon vloerkleed nog omhoog komt.

De vormgeving spreekt voor zich; je ziet wat ie doet.

boercjd 17-05-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Wij hebben onze Dyson bijna 7 jaar. Hier en daar beginnen de mankementen. Het snoer rolt niet meer zo goed op en als je de Dyson bij z'n handvat pakt valt deze open.
De stofzuiger is zeer intensief gebruikt, ook door onze zoon die werkelijk alles weet te slopen. Het is dus een wonder dat de stofzuiger het bijna 7 jaar probleemloos heeft gedaan.
We zijn dan ook van plan een nieuwe Dyson te kopen.

a. f. 15-05-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

In een familie met veel allergieen, is deze stofzuiger een geweldige uitkomst..knder hebben pollen allergie=ramen dicht, ik heb last van huistof mijten...ik kan weer ademen als de zon schijnt!!!Deze apparat is een echt technische wonder aan zoveel dingen is gedacht...te veel om op te noemen. Onderhoud stelt ook niets voor...filter een keer per 6 maanden reinigen...Hij zuigt zelf aan de zijkanten... zeer goed hanteerbaar (kop draait makkelijk\)

marcel11112006 17-03-2007
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Na lang tobben en vergelijken toch vandaag aangeschaft, ook al zijn de reacties op de Dyson stofzuigers niet al te best op deze site.

Voor het geld dat je ervoor betaald vind ik dat het wel plastickachtig is allemaal. Je merkt dat het geld vooral voor de cyclon motor is. Maar hij is niet erg lawaaig (vergeleken met onze huidige Alaska 2000Watt) en die constance zuigkracht maakt wel degelijk een verschil. En met dat filter heb je toch het gevoel dat het wel echt schoner wordt dan voorheen.

Voor de rest is ie erg handig in gebruik. Volgt je makkelijk terwijl je door de kamer loopt en weegt niet veel dus je neemt 'm zo mee de trap op.

Dus nu nog erg tevreden.

martijn mieke 24-09-2006
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Sinds vandaag in bezit, zuigt goed.
Klopt dat slang snel knikt.
We zijn nu aan het verbouwen, en haden pas met een oude Miele vloerbedekking
gezogen, maar nu zagen we wat er nog voor vuil in de vloerbedekking zat. op 2
vierkante meter zagen we al behoorlijk stof terwijl hier niet gewerkt was.
Dus zuigen oke, zijn benieuwd naar degelijkheid.

Mokkie 11-05-2006
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

Zuigt erg goed, ook tijdens en na een vebrouwing met erg veel stof. Wel moest
het filter snel worden gewassen, maar daarna zuigde hij weer als vanouds. Enige
nadeel is dat als je de slang te scherp naar links trekt, de slang kan knikken.
Dit is lastig met zuigen en komt de duurzaamheid van de slang niet ten goed.
Door het model gebeurt dit niet met naar rechts trekken.

gert-jan van vugt 04-03-2006
Geschreven voor: Dyson DC08 Allergy grijs

zuigkracht juist erg goed, model wel erg futuristisch.

dyson dc08 allergy 03-10-2005

zuigkracht valt mij tegen
snoer op rollen gaat moeizaam